Deze 7 films zie je vanaf deze week nieuw in de bioscoop

Met deze week o.a. 'Borderlands' en 'It Ends With Us'.

Onderstaande films zijn vanaf deze week nieuw te bekijken in de Nederlandse bioscopen.

Borderlands (2024)
Regie: Eli Roth | Cast: Cate Blanchett, Kevin Hart, Edgar Ramírez, Jamie Lee Curtis | Onze recensie
Borderlands speelt zich af op Pandora, een stoffige planeet die werd achtergelaten door een mega-corporatie voorafgaand aan de gebeurtenissen in het spel. Ergens op de planeet zou zich een oeroude kluis moeten bevinden waarin geavanceerde buitenaardse technologie zou zijn opgeslagen.

It Ends with Us (2024)
Regie: Justin Baldoni | Cast: Blake Lively, Justin Baldoni, Jenny Slate, Hasan Minhaj | Onze recensie
Lily Bloom overwint een traumatische jeugd om een nieuw leven te beginnen in Boston en haar levenslange droom na te jagen om haar eigen bedrijf te openen. Een toevallige ontmoeting met de charmante neurochirurg Ryle Kincaid zorgt voor een intense band, maar terwijl de twee hevig verliefd worden, begint Lily kanten van Ryle te zien die haar doen denken aan de relatie van haar ouders. Wanneer Lily's eerste liefde, Atlas Corrigan, plotseling weer in haar leven komt, wordt haar relatie met Ryle verstoord en realiseert Lily zich dat ze op haar eigen kracht moet leren vertrouwen om een onmogelijke keuze voor haar toekomst te maken.

The Exorcism (2024)
Regie: Joshua John Miller | Cast: Russell Crowe, Ryan Simpkins, Sam Worthington, Chloe Bailey | Onze recensie
De gekwelde acteur Anthony Miller neemt aan de zijde van de actrice Blake Holloway een bovennatuurlijke horrorfilm op. Zijn mentale gezondheid speelt hem parten waardoor zijn van hem vervreemde dochter Lee het bizarre gedrag van haar vader onder de loep neemt. Houdt het verband met zijn vroegere verslavingen of is er iets onheilspellends aan de hand?

Babes (2024)
Regie: Pamela Adlon | Cast: Elena Ouspenskaia, Sandra Bernhard, Oliver Platt, John Carroll Lynch | Onze recensie
Eden, die al heel lang alleenstaand is, ontdekt dat ze zwanger is na een onenightstand. Voor hulp wendt ze zich tot haar beste vriendin Dawn, die getrouwd is en twee kinderen heeft. Eden hoopt dat Dawn haar kan begeleiden tijdens de zwangerschap en na de geboorte van haar kind.

Plastic Guns (2024)
Regie: Jean-Christophe Meurisse | Cast: Laurent Stocker, Delphine Baril, Charlotte Laemmel, Gaëtan Peau | Onze recensie
Wanneer agent Zavatta, volgens velen de beste rechercheur die er is, op een vliegveld een voortvluchtige moordenaar lijkt te herkennen twijfelen de autoriteiten geen moment: de man wordt direct na zijn landing in Kopenhagen ingerekend. Iedereen is ervan overtuigd dat hij Paul Bernardin is, een man die jaren eerder zijn vrouw en drie kinderen heeft vermoord en sindsdien op de vlucht is. Terwijl de Deense politie hem tijdens verhoren probeert te breken, voeren amateurspeurders Léa en Christine hun eigen onderzoek uit. Ze kennen de zaak Bernardin als hun broekzak, en zijn vastberaden genoeg bewijs te vinden om de gearresteerde man, die zweert dat hij onschuldig is, voorgoed achter de tralies te krijgen. Ook al gaan ze daarin wellicht wat ver...

Peak Season (2023)
Regie: Steven Kanter, Henry Loevner | Cast: Claudia Restrepo, Derrick Joseph DeBlasis, Ben Coleman, Fred Melamed | Onze recensie
Amy en Max, een New Yorks koppel met trouwplannen, nemen even vrijaf van hun drukke bestaan in het stadje Jackson Hole in bergachtig Wyoming. Terwijl Amy haar carrière voorlopig op een zijspoor heeft gezet, is Max niet achter zijn computer weg te slaan. Een ontmoeting met Loren, een allround gids die haar de beginselen van het vliegvissen bijbrengt, opent voor Amy een mogelijk nieuw perspectief.

A Silence (2023)
Regie: Joachim Lafosse | Cast: Daniel Auteuil, Emmanuelle Devos, Matthieu Galoux, Jeanne Cherhal | Onze recensie
Samen met haar zoon Raphael en haar echtgenoot François, een spraakmakende advocaat, leeft Astrid een geprivilegieerd leven. Op hun groot ommuurd landgoed kunnen ze de rust bewaren, ondanks de bekendheid die François geniet nadat hij betrokken was bij een van de grootste rechtszaken van de afgelopen jaren. Na 25 jaar stilte ziet Astrid het familiale evenwicht imploderen wanneer haar kinderen op zoek gaan naar gerechtigheid.