BN'ers twitteren filmreclame voor geld

Het blijkt dat betaald is om reclame te maken voor Süskind en Doodslag.

Er is weer een nieuwe manier van reclame maken ontstaan, namelijk het vragen van BN'ers om positief te twitteren over nieuwe films. Peter Heerschop, Thomas Acda, Jeroen van Koningsbruggen en Carice van Houten zijn allemaal benaderd door acteur en zakenman Dirk Zeelenberg om positief te twitteren over de films Doodslag en Süskind.

In Amerika doet men dit al een tijdje. Zo worden mensen als Kim Kardashian, P. Diddy en Snoog Dogg regelmatig gevraagd om even te twitteren over een nieuw product van bijvoorbeeld YouTube of Toyota. Daarbij is het echter wel duidelijk dat ervoor betaald wordt, aangezien zij allemaal de hashtag #ad in de tweet zetten.


Onze BN'ers doen dit echter iets meer verkapt, op verzoek van Zeelenberg. Daarnaast krijgen ze natuurlijk een lager tarief dan Snoop Dogg en de andere Amerikaanse twitteraars ontvangen. Zo krijgt een twitteraar met 300.000 volgers slechts 500 euro. Een twitteraar met 25.000 krijgt 100 euro.

Die bedragen zijn natuurlijk wat aan de lage kant, maar daarvoor heeft Zeelenberg wel een uitleg klaarstaan: 'Aangezien het allemaal een beetje in de kinderschoenen staat , moeten de meeste partijen nog een beetje worden overgehaald voor instaptarieven. Mijn doel is uiteindelijk meer per project te kunnen betalen.'





Wat vinden jullie van de twitterende BN'ers? Mogen zij dit ook zo verkapt blijven doen of zou er op z'n minst net als bij de Amerikaanse tegenhangers een hashtag bij moeten staan die aangeeft dat ze reclame maken?



NieuwsFilm

meest populair