[quote="Cynix"]De acteurs worden op alfabet genoemd en ze komen dus niet verder dan de D. Echt een typische FilmTotaal-kwaal, ze noemen zelden de relevante hoofdrolspelers. :}[/quote]Dan is het je kennelijk niet opgevallen dat de data automatisch van IMDb worden 'gescraped'. Staan ze daar op alfabet, dan hier ook. Sorry.
[quote=jaime91]Edna Mode die iets weg heeft van een soort van mini Ushi (het typetje van Wendy Van Dijk)[/quote]Daar heeft ze inderdaad wel wat van weg, maar Edna Mode is gebaseerd op / ode aan Edith Head, de vermaarde kostuumontwerpster en zevenvoudig Oscarwinnares.
[IMG]http://img209.imageshack.us/img209/4523/85774730.jpg[/IMG]
Het is ook niet de bedoeling om begrip te hebben volgens mij. Je kunt je toch ook hoofdschuddend en licht glimlachend verbazen over die vreemde snuiter? Hij dwong bij mij hoofdzakelijk medelijden af, maar ook een beetje bewondering. Je moet het maar durven en doen. Alleen het isolement is al een beproeving.
Een acht is hij zeker nog waard, maar niet meer de negen of tien die ik hem vroeger ooit gaf. Soms blijkt maar weer dat je films af en toe moet herkijken.
Fijne politieke thriller die lekker ouderwets aanvoelt door de combinatie van onderzoeksjournalistiek en complottheorieën. Hoewel ik nog steeds niet weet wat ik van Russell Crowe moet vinden, was ik zeer te spreken over zijn prestatie. De rest van de cast mag er ook zijn, al hebben Helen Mirren en Jeff Daniels vrij weinig te doen.
Een onverwacht aardige remake van L'Appartement. Mysterieus, romantisch en voor Hollywoodbegrippen opvallend ingewikkeld geconstrueerd. Met helemaal geen verkeerde cast om naar te kijken.
[quote=Mlvdk]heb zo idee dan comedies hier op dit forum altijd zwaar ondergewaardeerd worden. net als deuce bigalow en white chicks[/quote]Veel slechter wordt het in mijn ogen echt niet hoor. Wat een verschrikkelijke antihumor. Gênant en stuitend. Criminele celluloidvervuiling.
[quote=Squeekz]Over ignorance is bliss gesproken, wat een ongelooflijke, kortzichtige onzin vertel je daar over spiritualiteit zeg. Je hebt geen flauw idee waar je het over hebt.[/quote]En jouw reactie is overbodig, want zonder enige toelichting is ie alleen maar hol en arrogant.
[quote=Quistnix]Heeft het misschien te maken met de komende release van Before the Devil knows you're dead?[/quote]Nee, de film is onderdeel van het 'See You in Court'-programma van het Filmmuseum.
Ik vond de film bij de tweede keer een beetje tegenvallen. De acteurs zijn niet al te best, hun personages zijn ongelooflijke karikaturen en de nieuwe bewijsmaterialen die tijdens het juryoverleg naar voren komen, worden wel heel toevallig steeds ter plekke ontdekt ([spoiler]de drukpunten van de bril, het mank lopen van de oude man, het uitlokken van de kreet I Gonna Kill You etc.[/spoiler]). Bovendien is iets te duidelijk dat het oorspronkelijk een theaterstuk is. Sommige scènes werken simpelweg niet op film (zoals de scène waarin iedereen opstaat en doodstil voor het raam naar buiten gaat staan staren). In een theater zie je dat nog voor je, maar nu is het ongeloofwaardig en onecht.
Deze film staat ook in de [url=http://ofcs.rottentomatoes.com/pages/pr/1990overlooked]Top 100 Overlooked Films of the 1990s[/url] van de Online Film Critics Society. Een erg leuk afstreeplijstje, dus ik ga hem zeker kijken.
[quote="GT (film-van-de-dag-auteur)"]Frustrerend om te zien dat De Palma, ooit een meester in de jaren zeventig en tachtig, sinds The Untouchables geen écht bevredigend werk meer heeft afgeleverd. (GT)[/quote]Carlito's Way was toch geweldig? Van Femme Fatale kan je dat in zijn algemeenheid niet zeggen, al vond ik hem zelf fantastisch. Inderdaad overgestileerd, maar I don't care. Het is een intrigerende film en De Palma speelt een leuk spelletje met de kijker. Het gebruik van de Bolero in [i]Ten[/i] valt in het niet bij de sexy manier waarop Ravel in deze film wordt ingezet. Rebecca Romijn Stamos - Bo Derek 1-0. Al met al een onderschatte film. Voor sceptici: lees de [url=http://rogerebert.suntimes.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20021106/REVIEWS/211060301/1023]recensie[/url] van Roger Ebert eens. Misschien trekt die je over de streep.
Ik zie in Lost in Translation helaas niet het meesterwerk dat velen erin herkennen. Ik vind dat de hectiek en de verdovende werking van Tokio prachtig zijn weergegeven (veel shots van neonverlichting), maar het interessante thema komt door een gebrek aan variatie niet helemaal uit de verf. Goed, maar niet geweldig.
[quote=emperor]..ja,maar zou de indruk hetzelfde zijn,wanneer het om een 'gewone'misdadiger zou gaan ipv..jesus?..[/quote]Daar sla je spijker op zijn kop (hoe toepasselijk :E). Ik denk het namelijk niet. Het komt toch omdat het om Jezus gaat. En misschien is dat dan weer het resultaat van de christelijke opvoeding die ik heb gehad.
[quote=ruben]Deze spiritualiteit ontgaat mij dus volkomen.[/quote]Dat lijkt me logisch, want volgens mij ben jij een atheïst bij uitstek. Als jij het christendom morele chantage verwijt, lijkt het me erg lastig om je in dat geloof te verplaatsen. Laat staan in de orthodoxe overtuiging van Mel Gibson. Ik kan dat zelf ook niet hoor (ik vind Gibson een waanzinnige), maar de film heeft toch indruk op me gemaakt.
Goeie cast, slechte film. Komt wel vaker voor. Deze is echt op het lachwekkende af. Niet te geloven dat de regisseur dit verhaal zo ernstig serieus over probeert te brengen.
[quote=Webjoker]Ik wacht nog even op de FT recensie.[/quote]Hij staat inmiddels [url=http://www.filmtotaal.nl/module.php?section=newsDetails&newsID=6665]online[/url].
[quote=Lianneke]Echt een hele hele hele hele slechte film.. Deze film had vijf minuten hoeven duren en dan was het nog te lang geweest.. Echt geld verspilling als je hier naar toe gaat..[/quote]
Twee vragen:
1. Waarom vond je de film slecht?
2. Welke films van dit jaar vond je wél goed?
Dit om even een volstrekt subjectief beeld te kunnen vormen van Lianneke de filmkijker.
[quote=filmsmurf]Peter Jackson is zonder twijfel een van de grote aanstormende talenten van de filmwereld.[/quote]Aanstormend :?:? Dat was hij begin jaren negentig toen Bad Taste en Braindead uitkwamen. Na de Lord of the Rings trilogie en King Kong mag je hem zonder twijfel tot de grootste regisseurs van vandaag de dag rekenen.
[quote=Steadicam]Ook al zijn het nog maar een paar stemmen, het cijfer dat deze film hier op FilmTotaal krijgt, is veel te laag.[/quote]
Toen ik dit bericht schreef, was het cijfer een 5,8 (6 stemmen). Het trekt al bij gelukkig.
Ook al zijn het nog maar een paar stemmen, het cijfer dat deze film hier op FilmTotaal krijgt, is veel te laag. Lantana is een prachtig drama. Zeer terecht dat het de film van de dag is.
Prima film. Let op de opening. Dat zijn geen cameratrucs. Ik verzeker je, er zijn mensen die dat kunnen. Ik verzeker je ook, het is fuckin' fuckin' moeilijk. Die handjes zijn goud waard.
[quote=Layne]La meglio gioventu is door dit zelfde geintje wel eens eerder in de soep gelopen.[/quote]
En Memento. Canvas / Sporza sucks! Maar wel kijken mensen! Onvergetelijke film.
Ik zou nog even reageren op deze film. Gemengde gevoelens. Niet verhalend, maar erg fragmentarisch. Eigenlijk een aaneenschakeling van losse sketches. Veel flauwe grapjes, maar ook een aantal spitsvondige. Leuke score, maar die wordt dan weer tot vervelens toe herhaald.
Ik ben nog steeds geen bewonderaar van Tati, maar ik vond deze film toch een waardevolle aanvulling.
[quote=Spider-fan]waarom wordt IEDEREEN in deze film, behalve het jongetje Volodja, neergezet als een bruut?[/quote]A. Het verklaart de gebeurtenissen. Ik denk dat juist het totale gebrek aan sociale steun een belangrijke oorzaak is dat dit soort meisjes in zulke ellende terechtkomen (een 'sympathiek' iemand zou Lilya kunnen beschermen)
B. Het zet de boodschap kracht bij / vergroot de impact van de film
als reactie op de film Australia
als reactie op de film The Incredibles
als reactie op de film Grizzly Man
als reactie op de film The Hurt Locker
als reactie op de film 12 Angry Men
als reactie op de film State of Play
als reactie op de film Wicker Park
als reactie op de film White Chicks
als reactie op de film What the #$*! Do We
als reactie op de film Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull
als reactie op de film The Diving Bell and the Butterfly
als reactie op de film 12 Angry Men
als reactie op de film That Thing You Do!
als reactie op de film Closer
als reactie op de film Femme Fatale
als reactie op de film Hong gao liang
als reactie op de film Lost in Translation
als reactie op de film The Omen
als reactie op de film The Passion of the Christ
als reactie op de film The Passion of the Christ
als reactie op de film Instinct
als reactie op de film Inside Man
als reactie op de film Caché
als reactie op de film King Kong
als reactie op de film Lantana
als reactie op de film Lantana
als reactie op de film Shade
als reactie op de film Dancer in the Dark
als reactie op de film Bringing Up Baby
als reactie op de film Les vacances de Monsieur Hulot
als reactie op de film Open Hearts
als reactie op de film Les vacances de Monsieur Hulot
als reactie op de film Les vacances de Monsieur Hulot
als reactie op de film Lilja 4-ever
als reactie op de film Once Upon a Time in the West