"We zien niet hoe het aankopen van grote sportwedstrijden ons extra winst op kan leveren", begint Sarandos wanneer hem gevraagd wordt naar de plannen van Netflix op het gebied van sport.
Er gingen eerder geruchten rond dat Netflix mee zou hebben geboden op de uitzendrechten van onder meer de ATP-tennistour en Formule 1.
Duur
Het aanschaffen van uitzendrechten is ontzettend prijzig. Volgens Sarandos is het op dit moment haast onmogelijk voor Netflix om winst te maken met sport.
Toch sluit hij niet uit dat de streamingdienst in de toekomst alsnog actief gaan bieden op de rechten.
"Ik zal niet zeggen dat we nooit iets met sport zullen gaan doen, maar de ongekend hoge licentierechten maken sport min of meer een verliesladder", aldus de mede-CEO.
Eerste stappen
Insiders denken echter dat Netflix achter de schermen al is begonnen met de voorbereidingen voor het uitzenden van livesportevenementen.
Het feit dat het platform vorige maand is begonnen met het uitrollen van advertenties is volgens hen een duidelijk teken hiervoor.
Sarandos concludeert: "We zijn niet tegen sport, maar vooral voor winst. We moeten gewoon nog een goede manier uitvogelen hoe we dit eventueel kunnen realiseren".