Game ontwerper Seamus Blackley en Spielberg zaten in begin jaren 2000 beide bij het Creative Artists Agency. Blackley had eerst een financiële administratieve functie en Spielberg zag dat dit hem niet gelukkig maakte. De regisseur sprak het agentschap aan en Blackley werd ingezet bij de ontwikkeling van een Jurassic Park computerspel, genaamd Jurassic World
Geannuleerd
Blackley had een compleet verhaal uitgezet, samen met de gameplay en het ontwerp. Het team dat aan het spel werkte bestond uit zeer getalenteerde mensen. De verwachtingen waren hoog maar toen gebeurde er iets dat niet te voorzien was
Universal, de producent van het spel, kreeg een andere directie. Zij waren minder enthousiast over Jurassic World als videospel. Ze besloten dat een film een beter alternatief zou zijn.
Verhaal
Het lijkt erop dat deze nieuwe directie niet alle onderdelen van het spel slecht vond. Er zijn namelijk veel gelijkenissen in het plot van het oorspronkelijke videospel en de recente Jurassic World Dominon film. Blackleys visie is dus toch niet helemaal verloren gegaan.