Bekijk de afbeelding
Volgende week zondag vindt de finale plaats van de Super Bowl. Voor Hollywoodstudio's een ideaal moment om hun aankomende films en series te promoten, want het gaat om een van de best bekeken evenementen ter wereld.
Prijzige bedoeling
Studio's die hun films en series willen promoten in de reclameblokken van de allesbeslissende wedstrijd moeten diep in de buidel tasten. Televisiezender NBS, die het toernooi dit jaar uitzendt, vraagt namelijk 6,5 miljoen dollar voor een reclamespot van 30 seconden. Dat is zo'n 18 procent meer dan vorig jaar.
Deze stijging is enigszins opvallend, want vorig jaar bereikten de kijkcijfers een dieptepunt. Desalniettemin stegen de kijkcijfers van andere finalewedstrijden wel dit jaar, dus mogelijk profiteert de Super Bowl daar ook van.
Disney pakt flink uit
Deadline verwacht dat Disney dit jaar zal uitpakken met trailers voor de Marvel-serie Moon Knight (30 maart), -film Doctor Strange in the Multiverse of Madness (4 mei) en de Pixar-prent Lightyear (15 juni).
Vorig jaar pakte de studio uit met trailers voor The Falcon and the Winter Soldier en Raya and the Last Dragon.
Warner Bros., Sony Pictures en Apple hebben al laten weten dit jaar geen reclametijd te hebben ingekocht.