De allergrootste hits die Netflix maakt, komen namelijk voort uit Zuid-Korea. Dat was natuurlijk ergens al te verwachten aangezien het bedrijf met Squid Game de hele wereld wist te veroveren en een serie maakte die door bijna 200 miljoen huishoudens gezien werd in de eerste 28 dagen na de release. Dat niet alleen: de serie bleek ook een soort culturele ambassadeur te zijn.
Vooral Zuid-Koreaanse content
Bloomberg bekeek in hoeverre er sprake is van een 'Squid Game Effect' binnen de kijkpatronen op Netflix. Na het debuut van Squid Game in de herfst van 2021, braken meerdere andere niet-Engelse series door tot de top tien van Netflix. Denk maar aan My Name, The King's Affection en ook aan de hit Hellbound.
Al met al is Zuid-Korea goed voor meer populaire content op Netflix dan welk ander land ook naast de Verenigde Staten. Netflix heeft besloten om daar ook echt iets mee te doen.
De streamingdienst zou zich nu vooral richten op de Aziatische regio als grootste doel voor de aanwas van nieuwe abonnees. Momenteel heeft Netflix er 213 miljoen en het idee is om dat aantal meer dan te verdubbelen: het bedrijf mikt op 500 miljoen abonnees.