Het gaat hier om een reclame die op de Chinese markt is uitgekomen. Boyega had zelf de reclame om hun nieuwe aftershave te promoten in elkaar gezet en vanuit zijn eigen huis opgenomen. Voor de Chinese versie van het reclamespotje werd Boyega echter vervangen door een lokale acteur, Liu Hoaran, iets wat Boyega in het verkeerde keelgat schoot.
Boos
Boyega laat zich erover uit: ''Hun beslissing mijn campagne in China aan te passen, daarbij mijn concepten te gebruiken en vervolgens mij te vervangen door een lokale merkambassadeur zonder mijn toestemming of kennis was fout. Hoewel veel merken begrijpelijker wijs een verscheidenheid aan wereldwijde en lokale ambassadeurs gebruiken, kan ik het niet goedkeuren dat op deze manier vrij minachtend iemands cultuur aan de kant geschoven wordt, mede omdat de reclame een heel persoonlijk beeld weergeeft''.
I have decided to step down as Jo Malone's global ambassador. When I joined the brand as their first male global ambassador last year, I created the short film we used to launch the campaign. It won the Fragrance Foundation Virtual awards 2020 for Best Media Campaign.
— John Boyega (@JohnBoyega) September 14, 2020
Het Britse parfumbedrijf heeft zich dan ook verontschuldigd en liet weten een fout te hebben begaan met het vervangen van Boyega in de reclame. De acteur heeft recentelijk ook nog kritiek op hoe Disney zijn personage Finn in de laatste Star Wars-trilogie had neergezet. Volgens de acteur werd zijn rol als eerste zwarte stormtrooper verkocht als cruciaal voor het plot, maar kregen zijn witte collega's een stuk meer tijd op camera.