Marktkenner: "Netflix moet goedkoper en met reclame"

Marktkenner: "Netflix moet goedkoper en met reclame"

Marktkenner Laura Martin ziet geen andere optie voor de streaminggigant.

Netflix was de eerste serieuze streamingdienst op deze planeet, maar door de komst van een leger aan concurrenten wordt er aan alle kanten aan de ooit heilige positie van de marktleider getornd. De gereputeerde analist Laura Martin waarschuwt nu dat het huidige verdienmodel van Netflix 'onhoudbaar' is.

Gaat Netflix in de toekomst een goedkoper abonnement mét advertenties aanbieden? Laura Martin denkt dat het onontkoombaar is. Zij voorspelt in een recent verschenen rapport dat Netflix komend jaar zo'n 4 miljoen abonnees in de Verenigde Staten zal verliezen als de dienst zijn abonnementsvormen niet aanpast. Netflix is in vergelijking met zijn concurrenten immers aardig aan de prijs. Consumenten vinden de kwaliteit van de content dan mogelijk niet meer in verhouding.


Lees ook:


Kenners waarschuwen Netflix
Martin denkt dat Netflix met een goedkoper abonnement inclusief reclames een nieuw segment in de markt kan aanboren. Martin is overigens niet de enige analist die een minder positieve toekomst voor de streaminggigant voorziet. Eerder claimden andere kenners al dat Netflix snel moet afstappen van zijn huidige verdienmodel. Netflix zelf liet enkele maanden geleden nog weten geen heil te zien in een abonnementsvorm met reclame.

NieuwsFilm

meest populair