Jessica Alba's babyproducten bedrijf is één miljard waard

De 'Sin City'- actrice heeft zelf ook een behoorlijke netto waarde op haar naam staan.

Drie jaar geleden richtte Jessica Alba (Into the Blue) samen met haar zakenpartner Chris Gavigan het bedrijf The Honest Company op. In het eerste jaar speelde de onderneming het klaar om tien miljoen dollar aan inkomsten te vergaren. Sindsdien is het bedrijf zo hard gegroeid dat ze voor dit jaar een bedrag van 250 miljoen dollar verwachten. Het is voor zakenvrouw Alba een enorm succes, want in het laatste blad van Forbes wordt haar bedrijf levendig in de schijnwerpers gezet. Alle jaren bij elkaar opgeteld zal The Honest Company namelijk zo'n één miljard dollar waard zijn.

De organisatie is een gezonde, eentje die zich richt op babyproducten met zo weinig mogelijk beschadigende chemicaliën. De website van The Honest Company vermeldt dan ook dat hun producten - waaronder luiers, voeding en badartikelen vallen - "ongetwijfeld veilig, milieuvriendelijk, mooi, eenvoudig en betaalbaar zijn."

In één van de interviews met Forbes onthult de Amerikaanse actrice dat het idee van haar bedrijf tot stand kwam toen één van haar kinderen met allergische reacties worstelde. Alba's moeder, Cathy, vulde aan dat de Machete-actrice ook ontzettend gevoelig was als baby. Ze moesten Alba dikwijls naar het ziekenhuis brengen vanwege astma aanvallen en allergieën. "Ik had het idee dat mijn behoeftes, als modern persoon, niet goed ingewilligd werden," aldus Alba.

Het magazine berichtte tevens dat, vanwege het grootse succes van The Honest Company, Jessica Alba nu circa 200 miljoen dollar waard is. Ze zou dientengevolge boven andere beroemdheden uittorenen, zoals Jennifer Lawrence, Katy Perry en zangeres Rihanna.



NieuwsFilm

meest populair