Advertenties zijn helemaal niet slecht voor Netflix

Advertenties zijn helemaal niet slecht voor Netflix

HBO Max laat dat zien.

Nieuwe data laat zien dat advertenties mogelijk best een goede toevoeging zullen zijn aan Netflix. De streamingdienst werkt nu aan het opzetten van die mogelijkheid voor abonnees.

Door advertenties toe te voegen aan een van de abonnementsvormen (de vormen zonder advertenties blijven bestaan), hoopt de streamingdienst weer de weg omhoog te vinden en te groeien in plaats van te krimpen.

Meer mensen trekken
"We hebben een groot aantal consumenten links laten liggen; mensen die zeggen: 'hey, Netflix is te duur voor mij en ik vind advertenties helemaal niet erg'," gaf Netflix co-CEO Ted Sarandos recent toe. "We voegen de mogelijkheid van advertenties toe. Niet aan Netflix zoals je het nu kent."

Netflix lanceert dit nieuwe model "binnen de komende twee jaar". Nu blijkt uit data dat HBO Max er goed bij boert. Uit een onderzoek onder 1.600 volwassenen in de Verenigde Staten, blijkt dat 28 procent van de mensen een abonnement met advertenties nam op HBO Max, gewoon omdat die variant goedkoper is.

Dat voorspelt dus veel goeds voor Netflix. Voor Netflix kan het namelijk betekenen dat er inderdaad weer groei komt, zoals bij HBO Max dus een fors deel van de abonnees het wel ziet zitten.

NieuwsFilm

meest populair