Disney heeft een mediaconsortium dat bestaat uit Walt Disney Pictures, Walt Disney Animation Studios, Pixar, LucasFilm, 20th Century Studios, Marvel Studios en Searchlight Pictures. Dan zijn er nog netwerken als ABC Entertainment, Disney Channel, FX Networks en Hulu en heeft men ESPN als sportzender.
Veel content produceren
Sinds Disney een solide markt heeft weten aan te boren met zijn direct-to-consumer streamingmodel, heeft het bedrijf een behoorlijk groot aantal titels aangekondigd.
Eerder dit jaar kondigde CEO Bob Chapek aan dat Disney de ambitie heeft om komend jaar meer dan honderd nieuwe titels vrij te geven.
Daarvoor gaat het budget dus flink omhoog. In het fiscale jaar 2021 gaf de studio namelijk 25 miljard dollar uit aan originele content. Daar komt komend jaar dus een kleine 8 miljard dollar bovenop.
Disney wil met die 33 miljard dollar het volgende maken: 50 titels voor release in de bioscoop of op Disney+; 60 unscripted series; 25 dramaseries; 15 docuseries of miniseries; 10 animatieseries en 5 films voor tv.
Dat is ambitieus. Netflix komt met 14 miljard dollar aan content in 2022 en WarnerMedia met 20 miljard dollar.