Disney+ wist in slechts zestien maanden tijd maar liefst 100 miljoen abonnees te verzamelen wereldwijd. Dat komt mede door het brede aanbod van de dienst, dat onder meer bestaat uit Disney Animation, live-action films van Disney, Marvel Studios, National Geographic, Star Wars, Pixar en materiaal van Fox.
100 nieuwe titels per jaar
In een persbericht laat Disney weten dat het van plan is om elk jaar meer dan 100 nieuwe titels vrij te geven. Die titels beslaan alle merken waar de streamingdienst sterk op leunt.
"Het enorme succes van Disney+, dat de 100 miljoen abonnees heeft overschreden, heeft ons geïnspireerd om nog ambitieuzer te zijn, en significant meer geld te investeren in de ontwikkeling van hoogwaardige nieuwe content," aldus CEO Bob Chapek.
"We hebben onszelf nu ten doel gesteld elk jaar meer dan 100 nieuwe titels vrij te geven, waaronder titels van Disney Animation, Disney Live Action, Marvel, Star Wars en National Geographic. Onze direct-to-consumer zaken zijn de belangrijkste prioriteit binnen het bedrijf. En ons robuust groeiend aanbod van content zal de groei blijven stimuleren."