Hoewel Mulan gemengd ontvangen is, meldde Disney dat de release van de film ervoor zorgde dat het aantal Disney+-downloads met 68% toenam. Daarnaast gaven abonnees 193% meer uit op de app van Disney+, wat komt doordat er extra betaald moest worden voor de film. In sommige landen waar de film wel in de bioscoop uitkwam, waaronder China, was de film een tegenvaller.
De ontvangst
Mulan bracht in de bioscopen 35,5 miljoen dollar op bij het Amerikaanse openingsweekend. Aangezien de film niet in de bioscopen draaide daar, is dat bedrag in zijn geheel voor Disney.
Dan is er nog de Chinese box office, waar de film opende met 23,2 miljoen dollar. Dat valt tegen, want andere live-action remakes van Disney brachten in China meer dan 50 miljoen dollar op. Zulk bedrag wordt nu bij lange na niet gehaald.
Is het een succes?
Ja. Disney wist aan te tonen dat alleen al in de Verenigde Staten bijna 10 miljoen mensen bereid waren om 30 dollar te betalen voor de film. Zij betaalden dus meer dan 260 miljoen dollar om de film te kunnen zien. Officieel is het cijfer nog niet, maar dat wordt nu gerapporteerd door 7Park Data.
Aangezien Disney wereldwijd vele abonnees heeft, zal het bedrag wereldwijd nog stukken hoger zijn. Voor Disney ligt de ondergrens om winst te maken op de film bovendien een stuk lager doordat al het geld direct naar het bedrijf gaat. Bij bioscoopreleases is het zo dat ruwweg de helft van de box office gedeeld moet worden met bioscopen.