"Ik zie graag dat nieuwe technieken in animatie worden ontdekt. Ik vind het idee dat het medium voldoende elasticiteit en potentieel heeft geweldig, zodat er komende jaren uiteenlopende verhalen mee verteld kunnen worden," aldus Musker tegenover The Hollywood Reporter. "Ik ben verbijsterd door de live-action remakes. Hoewel de meest succesvolle voor mij ironisch genoeg degene zijn die het bronmateriaal in grotere mate herinterpreteren, zoals Maleficent."
Uitdrukkingsloze animatie
Over de blockbuster The Lion King van verleden jaar zegt Musker: "Ik vind Favreau een briljante filmmaker, maar de shot-voor-shot remake van de handgetekende Lion King en de uitdrukkingsloze animatie in zijn film raakten me niet. Ik zou liever meer originele verhalen zien," aldus Musker die ook niet inziet waarom sprookjesfilms herhaald moeten worden. "Maar Frozen 2 heeft net meer dan $1 miljard verdiend, dus wie ben ik?"
Er werd ook gevraagd wat ze vinden van de aankomende live action-remake The Little Mermaid. Clements gaf enkel aan dat deze animatiefilm "heel speciaal" voor de beide heren is. "Voor mij was ze [Ariel] zoals iemand die droomde deel uit te maken van een wereld die heel anders was dan die van haar, hoe onmogelijk dat ook leek."
Voor Musker en Clements betekende De kleine zeemeermin hun definitieve doorbraak op het witte doek. Van de tweede verscheen in 2016 nog het avontuurlijke Moana.