MGM wil 'James Bond'-rechten verkopen, Netflix en Apple hebben interesse

MGM wil 'James Bond'-rechten verkopen, Netflix en Apple hebben interesse

De studio lijkt sinds november compleet van gedachten veranderd.

Na Bond 25; No Time To Die, het afscheid van Daniel Craig, is er een grote verandering in aantocht wat betreft de langstlopende serie rondom 's werelds beroemde Britse geheim agent. Waar vorig jaar nog werd gesproken over een onzekere toekomst, lijkt er nu meer duidelijkheid te zijn en die is toch best verrassend te noemen.

Volgens de laatste rapporten van YAHOO! overweegt distributeur Metro Goldwyn Mayer serieus om de rechten van de franchise (die zij voor 50% bezitten) aan een andere studio door te gaan verkopen. Naar verluid zijn zowel Netflix als Apple in de race om deze te verwerven.

Dit zou natuurlijk niet meteen betekenen dat de franchise in zijn geheel naar de televisie verdwijnt, maar gezien de populariteit en constante box-office resultaten (een 007 avontuur staat tenslotte altijd garant voor volle zalen) is het niet gek dat de streamingdiensten hierop azen.

De Broccoli's
Er is echter nog sprake van die andere 50% rechten welke al sinds het eerste deel in handen zijn van Eon Productions, het productiebedrijf van wijlen Albert R. Broccoli en later diens dochter Barbara. Laatstgenoemde hintte er eerder naar dat men in de toekomst alle richtingen op kan, dus het is interessant om te zien waar dit eindigt. Eén aspect wijzigt in elk geval niet zolang zij aan het roer staat, James Bond is en blijft een man.

NieuwsFilm

meest populair