De producenten bij Marvel zijn inmiddels namelijk ook wel bewust van het feit dat wij als publiek datzelfde oorsprongsverhaal tig keren gezien hebben en van buiten kennen. "Een van onze doelen is om met de verwachtingen van de kijkers te spelen, maar inmiddels hebben we ze al gegeven wat ze verwachten. Het voelde belangrijk om hier verandering in te brengen te kijken hoe we dit anders konden aanpakken", laat producent Jonathan Schwarz weten.
"Wij zijn ook fans"
Producent Victoria Alonso voegt daar nog aan toe: "Wij zijn ook fans, dus als wij het saai vinden, dan vindt het publiek dat waarschijnlijk ook. We moesten dus een manier vinden waarop wij als makers erin geïnvesteerd raken, maar ook het publiek. Zowel hun als wij moeten immers nog jaren leven met die keuzes", besluit ze. De keuze van het creatieve team achter de film lijkt uiteindelijk wel goed uitgepakt de hebben. Recensies waren overwegend positief en de film haalde meer dan een miljard op aan de internationale bioscoopkassa's.