Sinds de Jurassic World-franchise er weer is, zijn er al van spin-offs verschenen. Denk aan LEGO Jurassic World: The Indominus Escape en LEGO Jurassic World: Legend of Isal Nublar. En de franchise levert ontzettend veel geld op; beide recente films brachten meer dan 1 miljard dollar op aan de box office. Dat Universal de franchise wil blijven uitbreiden is dan ook niet heel vreemd.
Camp Cretaceous
Op Netflix verscheen dus ineens de titel Jurassic World: Camp Cretaceous tussen de mogelijke zoekopdrachten. De site Jurassic Outpost ging daarna op onderzoek uit en ontdekte dat Universal handelsmerken gekocht heeft op Camp Creataceous en op Jurassic World: Camp Cretaceous. Waar je de zoekopdracht in Netflix normaliter kan afvoeren als een foutje, is het na handelsmerken wat minder waarschijnlijk.
@netflix Please tell me more about this Jurassic World title! pic.twitter.com/DMOSL10bmi
-- Derek (@derekzrncic) 18 maart 2019
De kans lijkt groot dat er dus een nieuw project aan zit te komen. Wat het wordt is niet duidelijk, maar Netflix werkt al alnger samen met Universal. Zo produceren de twee bedrijven Fast and the Furious: Spy Racers, en zit er mogelijk een soortgelijke serie aan te komen.