Deze is gestart door Matt Sacks, die met deze campagne al meer dan 4000 dollar verzamelde. Volgens hem was de hele film goed, behalve de eind scene, waarin een rat te zien is. Volgens Sacks ligt de boodschap, namelijk dat het hier gaat om zowel criminele als politieke corruptie, er veel te dik bovenop. Hij had het volgende bedacht: limited edition Blu-Rays uit te brengen voor iedereen die 70 dollar of meer doneerde. In deze limited edition versie zou de rat-scene niet langer te zien zijn.
Warner Bros bemoeit zich ermee
De Kickstarter van Sacks werkte goed en kreeg de nodige aandacht; daardoor kreeg ook Warner Bros er wind van en stak er vervolgens een stokje voor. Zo zei een woordvoerder van de studio: ''Deze campagne heeft als doel de rat uit de film te verwijderen en zou, op die manier, de film aanpassen die al afgerond is. Dit is niet mogelijk, omdat dit tegen de copyright rechten in zou gaan''.
Sacks zag zich dus gedwongen de Kickstarter campagne te stoppen, al heeft hij zijn verlies nog niet volledig geaccepteerd: ''Ik had geen andere keuze dan de campagne te annuleren. Ook al leven we nu dan in een tijd waar geld en copyright rechten genoeg zijn om Kickstarter tegen te houden, niets kan ideeën stoppen. Ik hoop dat Warner Bros nu heeft ingezien dat nogal wat mensen graag een rat-loze The Departed zouden willen zien. Het zou geweldig zijn als de studio deze zou uitbrengen op 4K Blu-Ray''.