Op Twitter stelt Richtman dat de trailer van Frozen 2 nog lang niet uit had moeten komen. Maar nadat fans negatief reageerden op de nieuwe trailer van Aladdin, besloot The Mouse House om de negatieve feedback even om te keren en mensen die beelden snel te laten vergeten. En hoe zou men dat beter kunnen doen dan met dit soort bliksemafleider?
Opmerkelijke strategie
Achteraf gesproken is het inderdaad vrij opmerkelijk dat Disney de trailers van twee grote releases vlak na elkaar uitbrengt. Gewoonlijk probeert het marketingteam die trailers zoveel mogelijk te spreiden, zodat er maximale aandacht voor is. Natuurlijk kan je wel opmerken dat Avengers: Endgame en Captain Marvel kortgeleden ook vlak na elkaar een trailer kregen, maar dat materiaal is aan elkaar gekoppeld.
Frozen 2 en Aladdin verschillen echter heel erg van elkaar. Dat maakt het opmerkelijk, maar dat Disney dit deed heeft dus naar het schijnt te maken met de negatieve reactie van mensen op een blauwe Will Smith...
Yup. In fact it was supposed to come out next month... https://t.co/e4CCuF6TYV
-- Daniel Richtman (@DanielRPK) 13 februari 2019