'Reclame kost Netflix 57% abonnees'

'Reclame kost Netflix 57% abonnees'

Geen heel goed plan dus.

Al jaren achter elkaar ziet Netflix het aantal abonnees fors stijgen. Het geeft de betaalzender het vertrouwen om jaarlijks miljarden te steken in eigen producties zoals films en series. Even geleden startte Netflix al met reclames voor eigenlijk content, maar het is niet ondenkbaar dat Netflix ooit reclames van derden toelaat.

Voordat het zover zou komen, moet Netflix wel een ontzettend goede manier vinden om reclame toe te voegen aan de accounts. Volgens een Brits onderzoek zou "de meerderheid (57%) van de Britse klanten stoppen met het kijken naar Netflix als er reclame wordt geïntroduceerd." Zelfs bij een verlaging van de abonnementskosten zou de reclame - volgens het nieuwe onderzoek - een aanzienlijke daling van 42% tot gevolg hebben.

Met een kleine 140 miljoen klanten zou Netflix zo'n 2 miljard aan reclame-inkomsten kunnen genereren. Dit bleek uit een eerder onderzoek en dit was bij een gelijkblijvend abonnees. Gelukkig liet CEO Reed Hastings recent weten dat Netflix zich wil onderscheiden met "een betere beleving, geen reclame, directe beschikbaarheid en waanzinnige content."

Wat zou jij doen als Netflix reclame(blokken) gaat toevoegen aan de toekomstige Netflix-only films The Irishman en Velvet Buzzsaw?

NieuwsFilm

meest populair