Disney ziet het dalende succes van de Star Wars-films met leden ogen aan. Hoewel. Zag. The Mouse House doet er alles aan om de interesse in de franchise weer nieuw leven in te blazen. Want na het monstersucces van Star Wars: The Force Awakens in 2015, brachten op Solo na alle films wel meer dan een miljard dollar op, maar lijkt het publiek langzaamaan onverschillig te worden.
De site The Blast stelt dat Lucasfilm en Disney nu volop inzetten op de serie The Mandalorian, om de franchise nieuw leven in te blazen. De bedoeling is dat de live-action serie op het streamingkanaal van Disney komt te staan. De hoop is dat fans dan massaal een abonnement nemen, al is het even de vraag of het publiek oververzadigd is geraakt als het hierop aankomt.
Sinds Solo niet genoeg opbracht om een succes genoemd te worden, is Disney er bang voor dat fans niet meer zo'n zin hebben in de franchise. Disney ceo Bob Iger gaf in een interview rond Solo nog toe dat het misschien iets teveel en te snel was, om elk jaar een nieuwe film uit te brengen. Daar kwam bij dat Solo slechts enkele maanden na de release van The Last Jedi uitgebracht werd.
De komende jaren zullen dus een testcase zijn. Is de anderhalf jaar tussen Solo en Episode IX genoeg om iets te doen aan die desinteresse of niet? En doet het iets goeds om de tussentijd op te vullen met een serie? Wat denken jullie?