Vreemde marketingkeuzes 'Solo' zouden schuld Disney zijn

Vreemde marketingkeuzes 'Solo' zouden schuld Disney zijn

Er werd van hogerhand ingegrepen.

Dat er problemen waren met Solo: A Star Wars Story weten we wel. Dat is immers breed uitgemeten in de media. Vier maanden nadat de opnames begonnen waren, werden regisseurs Phil Lord en Chris Miller ontslagen en vervangen door Ron Howard. Die werkte efficiënt en zorgde voor een film die uitkwam op de geplande releasedatum.

De spin-off voldeed allesbehalve aan de hooggespannen box office verwachtingen en dat kwam volgens velen doordat de film in de zomer debuteerde. De film zat te dicht op de vorige film in de franchise, The Last Jedi. Nu stelt Star Wars News Net dat Lucasfilm dit ook inzag, maar dat Disney gefrustreerd was over vertragingen met nadere films in de franchise.

Ook wilde de studio de franchise geen voorkeursbehandeling geven als het aankwam op de marketing. Zo was het niet de bedoeling om de boel te laten mengen met de marketing voor Avengers: Infinity War. Disney liet Lucasfilm daarom pas in februari een trailer vrijgeven. Daarmee is in elk geval duidelijk dat de marketingproblemen ook een beetje te maken hebben met keuzes die Lucasfilm zijn opgelegd.

In die context is het ook weer een beetje de vraag hoe er omgegaan moet worden met het floppen van Solo. Andere spin-offs zouden nu voorlopig in de ijskast gezet zijn, terwijl je je ook kan afvragen of de film wel was geflopt als deze in december was uitgekomen. Hoe dan ook, zal Episode IX het in december 2019 prima doen.



NieuwsFilm

meest populair