Een paar dagen geleden werd duidelijk dat de misdaadfilm Gotti over de bekende maffiabaas John Gotti Sr. (John Travolta) en zijn zoon John Gotti Jr. (Spencer Lofranco) bijzonder zwak is ontvangen door de critici, met tot op heden een bedenkelijke 0 procent op Rotten Tomatoes' Tomatometer als gevolg. De marketingmensen achter de film slaan nu terug, zeg maar...
Middels onderstaande video wordt duidelijk gemaakt dat het publiek juist van de film heeft genoten, terwijl de critici deze juist afbrandden. Er wordt zelfs zover gegaan de recensenten "trollen achter een toetsenbord" te noemen. Er wordt een beroep op het publiek gedaan om de film van regisseur Kevin Connolly zelf te beoordelen.
Audiences loved Gotti but critics don't want you to see it... The question is why??? Trust the people and see it for yourself! pic.twitter.com/K6a9jAO4UH
-- Gotti Film (@Gotti_Film) 19 juni 2018
Uiteraard is de vraag of dit ook terecht is. De waarheid bij gedoe rond de ontvangst van vooral films voor het grote publiek ligt meestal ergens in het midden. Het mag geen geheim zijn dat de meeste recensenten doorgaans doorgewinterde filmkijkers zijn en op verschillende punten een film beoordelen. Het is immers hun vak. Het publiek wil vaak gewoonweg 1,5 tot 2 uur vermaak. Als we puur naar Gotti kijken, dan lijkt het vooral te gaan om een geslaagd promotiemomentje. Al staat de Popcorn Meter (publieksscore) van Rotten Tomatoes wel op 73% met een 3.8/5 als gemiddelde beoordeling. De betere versie is ongetwijfeld Gotti uit 1996, met Armand Assante.
Gotti verschijnt binnenkort op de Dvd en Blu-ray in het Nederlandse schap.