In de meeste landen heeft het merk Star Wars een enorme aantrekkingskracht. In China blijkt de grootse sciencefictionfranchise nog geen echte fanbase te hebben. De drie nieuwste Star Wars-films van Walt Disney wisten namelijk geen enorme omzetten te boeken en die van Star Wars: The Last Jedi viel zelfs erg tegen. En dit heeft nu gevolgen voor de eerste volgende film: Solo: A Star Wars Story.
Volgens een bericht op Twitter is de titel Star Wars uit de titel gehaald en heet de film in China nu Ranger Solo (游侠索罗). Klaarblijkelijk heeft Disney er op dit moment weinig vertrouwen in dat het merk Star Wars (星球大战) de gewenste impact gaat hebben.
According to local media Mtime, Official Chinese title of Solo: A Star Wars Story is Ranger Solo(游侠索罗). And STAR WARS(星球大战) is abandoned in Solo's local title after Star Wars: The Last Jedi flopped in China. pic.twitter.com/FsOTZcxENW
-- Gavin Feng (@weier1231997) 26 januari 2018
De eerdere films noteerden wisselend op de snelst groeiende filmmarkt. Star Wars: The Force Awakens noteerde een nog redelijke, maar weinig opvallende $124,2 miljoen in China. Daarna kwam Rogue One: A Star Wars Story tot een magere $69,4 miljoen en The Last Jedi werd vervroegd uit de Chinese bioscopen gehaald doordat de score na 2 weken nog onder de $50 miljoen lag.
Ron Howards Solo: A Star Wars Story a.k.a. Ranger Solo draait vanaf 24 mei in de Nederlandse bioscoop.