Het is bijna niet mogelijk op dit moment om een dag zonder berichten rond Spider-Man: Homecoming door te maken. Dat is om een hele simpele reden: de Marvel-film komt bijna uit in de bioscopen en dus is de marketingcampagne in volle gang. Vandaag hebben we twee clips en een apart verhaal rond de opbrengsten.
Laten we daar maar mee beginnen. De L.A. Times stelt dat Marvel en Disney geen aandeel krijgen van de opbrengsten van de Spider-Man film met Tom Holland. In plaats daarvan, schrijft de krant, krijgen Marvel en Disney alle opbrengsten van merchandise rond de film. Waar de box office verdiensten dus geheel naar Sony vloeien, mag Marvel zich elke cent die naar speelgoed en ander materiaal gaat, toe-eigenen. Vermoedelijk zullen daar ook vele miljoenen mee gemoeid zijn. Het is in elk geval een deal die voor beide bedrijven aantrekkelijk zal zijn: Sony krijgt geld uit de succesvolle filmfranchise van Marvel en dat laatste bedrijf van de vele merchandise-artikelen die verkocht worden.
Dan hebben we nog twee nieuwe clips. Allereerst is er een waarin we zien hoe Spidey op het Washington Monument in de problemen komt en zijn klasgenoten wil redden.
En er is een video waarin Spidey het opneemt tegen Vulture (Michael Keaton). Die scène zagen we in de trailers al menigmaal voorbij komen en is nu dus wat uitgebreider vrijgegeven. Het laat zien dat de twee heel erg aan elkaar gewaagd zijn.
Vanaf 6 juli in de bioscoop.