Unbroken van Angelina Jolie 'te arthouse'

Universal maakt film volgens bron commerciëler.

Het mag duidelijk zijn, dat Angelina Jolie hoopt met Unbroken zichzelf als regisseur op de kaart te zetten en tijdens 'Awards season' in de prijzen te vallen. Maar de versie die Jolie als eindproduct bij filmmaatschappij Universal heeft afgeleverd, zou niet bepaald zijn geweest wat zij in gedachten hadden. Volgens de New York Post was deze 'te arthouse' en zijn ze aan het monteren geslagen om er een commerciëlere film van te maken.

"Haar versie was intens en soms donker," vertelde een bron aan de New York Post. "De studio wil een commercieel succes, dus namen ze de controle over de eindversie en hebben ze het opnieuw bewerkt. Jolie zal er niet blij mee zijn geweest, maar ze is trots op de film en liet het aan de studio over om de nodige veranderingen aan te brengen."

Universal ontkende het knippen in Jolie's versie toen hun om commentaar werd gevraagd. Maar volgens de bron zou de versie die nu vertoond gaat worden heel anders zijn dan de versie die Jolie in Australië aan de pers en VIP's heeft vertoond. Het is trouwens niet vreemd dat een regisseur niet het recht voor een 'final cut' krijgt. Slechts enkele regisseurs krijgen dit toegezegd. Unbroken wordt deze week in New York aan media en VIP's vertoond en is daarmee de laatste uitgebrachte film, die mee zal dingen naar de Oscars.



NieuwsFilm

meest populair