Wederom kunnen de nieuwkomers in de Noord-Amerikaanse bioscopen geen vuist maken tegen de hegemonie van Warner Bros.' The Lego Movie. De animatietopper liet dit weekend wederom zijn spierballen zien. Het was in het derde weekend goed voor een mooie $31,5 miljoen en groeide wereldwijd door naar $234,4 miljoen. De nieuwkomers zijn de mager ontvangen actiefilms 3 Days to Kill (RT = 27%, IMDb = 6,1) en Pompeii (RT = 29%, IMDb = 6,4), die uitkwamen op $12,3 miljoen en respectievelijk $10,0 miljoen; goed voor de tweede en derde plaats.
Op de vierde plaats staat de sci-fi remake RoboCop. Met $9,4 miljoen groeide het in de States door naar een wat magere $43,6 miljoen. Wereldwijd staat het overigens $100 miljoen hoger. Een plaatsje lager staat George Clooneys The Monuments Men, die $8,1 miljoen noteerde. Weer een plekje lager staat de nummer twee van een weekend eerder, de 'valentijnsfilm' About Last Night. Het moest maar liefst een dikke 70% inleveren ten opzichte van het premièreweekend. Toch staat het al op bijna $40 miljoen.
De laatste vier plaatsen zijn voor de succesvolle komedie Ride Along, de animatiefilm Frozen en de 'valentijnsfilms' Endless Love en Winter's Tale. Walt Disneys Frozen is slechts $20 miljoen verwijderd van de magische grens van $1 miljard.
DW | VW | Film | Opbrengst | Totale opbrengst | Budget* | Release NL | Trailer |