Het was een week van veel verandering in de Nederlandse box office, maar slechts twee dingen bleven hetzelfde. Het eerste is Verliefd op Ibiza (2,5 sterren), dat nog altijd op de eerste plek bivakkeert. Romantische stelletjes domineren klaarblijkelijk de box office, ondanks de concurrentie die A Good Day to Die Hard (2 sterren) biedt. Deze film kon niet op tegen het romantische geweld van de Nederlanders in Ibiza. Waar de opbrengst van die eerste film met 11,1% toenam ten opzichte van vorige week, tot 1.117.172 euro, was die van de nieuwste Die Hard slechts 931.690 euro.
De flauwe humor van Wendy van Dijk in Ushi Must Marry (1 ster) bleek goed voor een mooie derde plek, en een totaal van 624.277 euro. De film haalde gemiddeld op de 107 schermen waar deze te zien was 5.834 euro binnen. Datzelfde geldt voor de vierde film op de lijst, en de derde nieuwkomer: Zambezia: De Verborgen Vogelstad (3 sterren). Deze avonturenfilm haalde 423.737 euro binnen in zijn eerste week, en was op 80 schermen goed voor 5.296 euro.
De tweede film die vorige week ook in de top tien stond is Django Unchained (4 sterren), dat 21,1% inlevert en daardoor van de tweede naar de vijfde plek is gezakt. De opbrengst kwam na vijf weken niet boven de 300.000 euro uit. Dat geldt ook niet voor nieuwkomer Ted & De Schat van de Mummie (3 sterren), die 285.865 euro opbracht in zijn openingsweek. De film Bobby en de Geestenjagers (2,5 sterren) bracht op maar liefst 100 schermen in de openingsweek slechts 267.692 euro op.
DW | VW | Film | Opbrengst | Totale opbrengst | Schermen | Per scherm | Trailer |
Bekijk hieronder de trailer van de hoogste binnenkomer deze week, A Good Day to Die Hard.