Welke TV-spots zijn er tijdens de Super Bowl te zien?

Veel studio's hebben besloten maar geen 4 miljoen dollar te betalen voor een spotje van dertig seconden.

De Super Bowel vindt komende zondag al plaats, en dus is het tijd om eens te gaan kijken welke grote films er allemaal een nieuwe TV-spot zullen krijgen in een van de meestbekeken televisie evenementen van het jaar.

In tegenstelling tot andere jaren zijn er deze Super Bowl een stuk minder TV-Spots. Dat komt voornamelijk door het enorme geldbedrag dat gevraagd wordt om dertig seconden uit te mogen zenden: vier miljoen dollar. Dat valt weer te wijten aan het feit dat de vorige Super Bowel een recordaantal kijkers trok: 111,3 miljoen.

Als gevolg hiervan hebben de meeste studio’s besloten om maar geen spotje uit te zenden, op Paramount Pictures, Universal Pictures en Walt Disney Pictures na.

Paramount zal twee televisiespots uitzenden tijdens de wedstrijd. Allereerst wordt er een nieuwe dertig seconden durende TV-spot voor World War Z uitgezonden. Daarna volgt een eveneens dertig seconden durende spot voor Star Trek Into Darkness.

Universal Pictures zal slechts één televisiespot uitzenden, namelijk voor de film Fast & Furious 6. Dit spotje zal slechts dertig seconden in beslag nemen.

Disney pakt het een stuk groter aan dan de andere twee studio’s en heeft zendtijd voor drie televisiespotjes gekocht. De eerste daarvan zal van Oz The Great and Powerful zijn, de tweede een 90-seconden durende spot voor The Lone Ranger en de derde een spotje van één minuut voor Iron Man 3.

Ondanks het feit dat veel andere studio’s besloten hebben dit jaar geen spotjes uit te zenden tijdens de wedstrijd, kan het goed zijn dat ze tijdens de pre-game wel een televisiespot uit zullen zenden. Mocht dat zo zijn, zullen we die t.z.t. ook plaatsen.



NieuwsFilm

meest populair