Anora won de Oscar voor Beste Actrice, Beste Regisseur, Beste Originele Scenario, Beste Editing en natuurlijk Beste Film. Maar het zo goed doen bij de Oscars, kan bijna niet zonder dikke campagne.
Enorm veel geld
Anora kostte $6 miljoen dollar om te maken, dat is best weinig vergeleken met de andere genomineerde films van de avond. Dune: Part 2 kostte bijvoorbeeld $190 miljoen dollar. Maar ook campagnevoeren kost geld. Tom Quinn, de baas van NEON studios, laat weten dat er maar liefst $18 miljoen dollar is uitgegeven voor alle reclame van Anora.
Dat is drie keer zo veel als het budget van de film zelf en dat is best bijzonder. Het gerucht gaat dat dit het hoogste bedrag is voor een campagne van alle genomineerde films van dit jaar.
Kritiek
Online is er veel kritiek ontstaan over dit bedrag. Veel mensen vinden dat Anora de Oscar niet heeft verdiend, maar heeft gekocht. Maar dat is niet helemaal waar, campagne voeren voor het award-seizoen wordt door alle studios gedaan. Zonder campagne is de kans om te winnen heel erg klein.
Het geld wat een filmmaatschappij in de campagne van de film stopt gaat onder andere naar billboards en andere soorten reclame, maar is ook voor pers en promotionele screenings van de film.