"Ze verpesten de ervaring": reclames weg uit de bioscoop?

"Ze verpesten de ervaring": reclames weg uit de bioscoop?

Todd Phillips wil een betere bioscoopervaring terwijl Sean Baker zich zorgen maakt.

Het blijft natuurlijk de beste manier mogelijk om een film te ervaren op het grootste scherm in de bioscoop. Regisseur Todd Phillips is echter van mening dat sommige cinefielen niet meer naar de bioscopen gaan vanwege alle reclames.

Phillips wist in 2019 nog een gigantische box-office kraker te leveren met Joker. Deze film werd enorm goed onthaald en was op alle vlakken een hit. Helaas kan niet hetzelfde gezegd worden van het teleurstellende vervolg, Joker: Folie à Deux.

Mindere ervaring
De sequel wordt zowel door filmcritici als door 'gewone bioscoopgangers' met de grond gelijk gemaakt. Naar verluidt zal studio Warner Bros. ongeveer 200 miljoen dollar verliezen aan de flop. Phillips is echter wel van mening dat minder mensen naar de bioscoop gaan vanwege de reclames.

Tijdens een recent interview laat de regisseur zich erover uit: "Het wordt tijd dat we stoppen met het tonen van advertenties voor films. We hebben voor de tickets betaald. We hebben zin om naar de film te gaan. Deze reclames verpesten de ervaring".

Zorgwekkend
Sean Baker, bekend van de sterk onthaalde The Florida Project, maakt zich ook enigszins zorgen om de bioscoopervaring: "Er zijn bepaalde regisseurs die vandaag de dag genoegen nemen met het feit dat hun films direct op een streamingplatform komen te staan".


"Sommigen maken zelfs geen films meer en gaan direct voor series. Ik vind dat frustrerend. Ik heb lang en hard moeten werken om in deze positie te verkeren, dus om deze prachtige kunstvorm nu langzaam maar zeker te zien wegebben doet pijn..."

NieuwsFilm

meest populair