Netflix niet geïnteresseerd in 'bioscoopstrategie' concurrenten

Netflix niet geïnteresseerd in 'bioscoopstrategie' concurrenten

Het streamingsplatform zal het voorbeeld van concurrenten dan ook niet volgen.

Netflix zal de pijlen niet gaan richten op het witte doek. Het streamingsplatform zal vasthouden aan de huidige releasestrategie, zo laat CEO Ted Sarandos weten.

En dat in tegenstelling tot concurrenten als Prime Video en HBO Max. Die kiezen er steeds vaker voor gemaakte films naar de bioscoop te verplaatsen. Voor Netflix is dat dus geen optie.

Netflix gelooft in eigen strategie
''De filmdivisie doet het geweldig'', zei Sarandos volgens The Hollywood Reporter. ''Maar mensen naar een bioscoop sturen is gewoon niet onze business.''

''Het maken van nieuwe inhoud is belangrijk voor ons en onze leden en dat drijft ook de waarde van ons bedrijf. Maar er zijn grote veranderingen in het spel'', beaamt de Netflix-baas.

Andere koers
De grote streamingsbedrijven richten zich al jaren op releases op de eigen platforms, maar steeds meer bedrijven veranderen dus van koers.

Zo besloot Amazon bijvoorbeeld de film Air, van Ben Affleck op het witte doek uit te brengen in plaats van op Prime Video. Apple is van plan later dit jaar hetzelfde te doen met Killers of the Flower Moon.

NieuwsFilm

meest populair