Filmtotaal Recensie
Regie: George Ratliff | Cast: Aaron Paul (Bryan), Emily Ratajkowski (Cassie), Riccardo Scamarcio (Federico), Katy Louise Saunders (Alessandra), Alice Bellagamba (Isabella), e.a.| Speelduur: 97 minuten | Jaar: 2018
Het is interessant hoe mensen hun angsten laten afhangen van films. Zo wist Jaws ervoor te zorgen dat er in 1975 heel wat minder in zee werd gezwommen en lijkt het aannemelijk dat lifters in 1986 ineens een stuk moeilijker werden opgepikt nadat The Hitcher uitkwam. Bovengetekende heeft ooit een Mexicaanse jongeman ontmoet die na het zien van Hostel geen enkele behoefte meer had om ooit met een rugzak door Europa te reizen. Allemaal irrationele angsten uiteraard, maar dat is vaak precies waar films op inspelen. Sterker nog: in de meeste gevallen zijn mensen zich niet eens bewust van deze angsten, totdat ze op het witte doek worden geconcretiseerd. Dat stemt benieuwd of de populariteit van Airbnb een deuk zal oplopen door het uitkomen van Welcome Home.
Hierin volgen we het Amerikaanse koppel Bryan en Cassie, dat voor een vakantie in Italië via Airbnb een flink landhuis heeft geboekt. De vakantiewoning is van allerlei gemakken voorzien, maar wordt vooral gewaardeerd vanwege zijn afgelegen locatie. Het tweetal is er namelijk om meer tot elkaar te komen nadat zij in een dronken uitspatting een slippertje heeft begaan, waardoor jaloezie en wantrouwen de overhand hebben genomen. Zoals vaker bij Airbnb is bij hun aankomst de verhuurder niet aanwezig, maar ligt een verwelkomend briefje klaar dat stelt dat de twee mogen doen alsof ze thuis zijn. Al snel blijkt waarom: het huis hangt vol met verborgen camera's.