Filmtotaal Recensie
B]Regie:[/b] Paul Etheredge-Ouzts | Speelduur: 85 minuten | Cast: Dylan Fergus (Eddie), Bryan Kirkwood (Jake), Hank Harris (Joey) e.a. | Jaar: 2004
Op de vraag waarom in horrorfilms de slachtoffers zo vaak vrouwen zijn, antwoordde de Italiaanse horrorregisseur Dario Argento dat hij persoonlijk liever een mooie vrouw afgeslacht ziet worden dan een lelijke vrouw of een man. De ware reden van dit fenomeen ligt echter niet in de esthetische sfeer, maar in de veronderstelling dat een bange, hulpeloze vrouw in een donker kasteel nu eenmaal meer plaatsvervangende angst opwekt dan een metershoge mannelijke spierbundel die door hetzelfde kasteel banjert. HellBent tart deze oude genrewet, want hier zijn de slachtoffers niet alleen mannen, maar nog homos ook.
Als het officiële begin van de slasherfilm geldt het in 1960 uitgebrachte Psycho van Alfred Hitchcock. Vele films haakten in op deze succesvolle horrorfilm, waarin een douche, een vrouw, een mes en snerpende violen het decor vormden voor één van de beroemdste afslachtingen ooit. Filmmakers wisten sinds Psycho dat ze hun publiek echte angst konden aanjagen door een mix van een verknipte moordenaar, shockerend geweld en een mooi, vrouwelijk slachtoffer. In de hoofdrol geen grommende monsters of buitenaardse wezens meer, maar doorgedraaide burgers waarvan je zoiets nooit zou vermoeden. Enkele jaren later kreeg de slasherfilm een harde maar frisse doorstart met The Texas Chainsaw Massacre en Black Christmas, beide uit 1974.