Commercial met Nicole Kidman schept verbazing in Amerikaanse bioscopen

Commercial met Nicole Kidman schept verbazing in Amerikaanse bioscopen

Is het wat overdreven?

Als je naar een film in de Nederlande VUE-bioscopen gaat, dan zie je voorafgaand altijd een promo voor het witte doek, waarin onder meer Ridley Scott voorbijkomt - en in de Britse variant John Boyega. De Amerikaanse bioscopen van AMC hebben een andere promo, met Nicole Kidman.

In de promo heeft Kidman het over de reden waarom we naar het witte doek gaan en wat er gebeurt als het licht uitgaat en wat we samen beleven in het donker. Ze sluit af met de boodschap: "AMC. We Make Movies Better".


Onnodige commercial?
Eerder werd de video al te kakken gezet door SNL. Check die video hieronder waarin Chloe Fineman de rol van Kidman nog eens dunnetjes, of beter gezegd dubbel en dwars overdoet.


Bioscoopgangers vinden dat het nu tijd is dat de commercial van een minuut geschrapt mag worden. Zo schrijft iemand op Reddit: "Als je de afgelopen anderhalf jaar een film in een AMC bioscoop hebt gezien, dan weet je waar ik het over heb. Ik heb hem nu zo vaak gezien en hij wordt met elke kijkbeurt dommer."

Anderen vragen zich af waarom een dergelijke spot überhaupt in de bioscoop wordt vertoond: "Waarom laten ze ons in godsnaam advertenties zien om naar een film [in de bioscoop] te kijken TERWIJL we naar een film kijken?!"

VUE ook storend?
Dit kan uiteraard ook over de (onderstaande Engelstalige) VUE-commercial gezegd worden. Ook die commercial duurt zo'n minuut en zorgt mogelijk alleen maar voor irritatie, dan voor een goede filmbeleving die de bezoekers toch wel krijgen.



NieuwsFilm

meest populair