Verhalen waarin rijkdom en glamour gepromoot worden scoren opvallend laag. Zo zou maar slechts 4,4% van de bevraagde jongeren interesse hebben in ambitieuze personages à la Jordan Belfort in The Wolf of Wall Street.
Iets anders
Een aanzienlijk grotere groep, namelijk 21%, ziet liever dat films aandacht besteden aan familiedynamieken, mentale gezondheid en sociale gelijkheid. De studie beweert dat wanneer de media hier niet genoeg aandacht aan besteed dat tieners zich dan vaak onvoldoende vertegenwoordigd voelen.
Helemaal bovenaan het lijstje van favoriete films staan voornamelijk producties waarin personages obstakels overwinnen. Zo zegt psycholoog Yalda Uhls, mede verantwoordelijk voor dit onderzoek, het volgende: "Tieners willen werelden zien waarin diversiteit, geloofwaardige personages en hartverwarmende ervaringen voorkomen".
Sociale media
Of Martin Scorsese zich hier iets van aan gaat trekken is nog maar de vraag. De regisseur haalde enkele jaren geleden hard uit naar het superheldengenre, aangezien dit volgens hem niet echte films zijn. De geliefde filmmaker zal dus gewoon zijn ding blijven doen en dat is maar goed ook, aangezien hij elke keer weer levert.
'Gelukkig' bestaat het internet ook nog. De ondervraagde tieners lieten namelijk weten dat sociale media voor hen het beste is wat betreft authenticiteit. Maar liefst 55% vindt dat sociale media hen helpt in het dagelijkse leven.