Sommige filmfanaten hopen namelijk dat de streaminggigant meer films in de bioscoop zal uitbrengen, maar Marian Lee, het hoofd marketing van Netflix, zegt dat dit niet zal gebeuren. Tijdens een recent interview laat zij zich erover uit.
Reactie
Zo zegt Lee: "Netflix is en blijft de plek waar we willen dat fans de films zien. Het idee is dat ze samen met hun familie films kunnen kijken waarvan ze houden zonder dat ze het huis uit hoeven te gaan".
Volgens Lee is de hele marketingstrategie van Netflix daaromheen gebouwd en zal dit ook altijd het geval blijven: "Hoe wij een film in de markt zetten verschilt van andere studio's. Op korte termijn hebben we dan ook geen plannen om onze films in bioscopen te krijgen".
Uitzondering
Er is wel een uitzondering op de regel. Wanneer Netflix namelijk denkt dat ze prestigieuze filmprijzen kunnen winnen met hun projecten zullen ze wel in de bioscopen uitkomen, in de hoop zo misschien Oscars of Golden Globes in de wacht te kunnen slepen.
Lee vervolgt: "Als we filmprijzen kunnen winnen is het natuurlijk wel interessant, maar we weten wat de meeste mensen willen. Dat is gewoon thuis lekker Netflix kijken".