Dit is hoe Netflix al zijn vertrokken abonnees terug wil winnen

Dit is hoe Netflix al zijn vertrokken abonnees terug wil winnen

Zeg maar dag tegen het bingen.

Netflix en bingen zijn synoniem van elkaar geworden. Maar het lijkt erop dat de streamingdienst daar mogelijk mee gaat stoppen en vaker series wekelijks een nieuwe aflevering gaat geven.

De 'streamingoorlog' heeft nog best wat effect gehad op Netflix. De streamingdienst doet het goed, met meer dan 200 miljoen abonnees, maar voelt de hete adem van Disney+, HBO Max en Prime Video wel in de rug. Daarom dat er steeds meer originele content komt, maar ook nieuwe games. En andere veranderingen.

Netflix doet alles om abonnees te houden
Netflix maakt zijn abonnement straks goedkoper door de optie van advertenties toe te voegen. Bovendien is de streamingdienst inmiddels behoorlijk bekend komen te staan (en zelfs berucht geworden) om het cancellen van bekende series als Cowboy Bebop en Resident Evil.

Nu lijkt het erop dat Netflix nog een grote verandering gaat doormaken. Matthew Belloni schrijft in zijn Puck News-nieuwsbrief dat Netflix overweegt om te stoppen met bingen bij sommige series. Het idee is dat het publiek dan langer aan boord blijft.

CEO Reed Hastings wilde volgens Belloni "nooit afwijken van het bingemodel, omdat het niet nodig was en hij het niet wilde. Maar nu lijkt dat veranderd."

Netflix experimenteert natuurlijk al met verschillende releasemodellen. Denk maar aan de opgesplitste seizoenen van series die uitgebracht worden, zoals Ozark en Stranger Things.

NieuwsFilm

meest populair