Netflix met advertenties lanceert sneller dan je zou verwachten

Netflix met advertenties lanceert sneller dan je zou verwachten

Netflix maakt haast.

Netflix komt met een variant van zijn streamingmodel met advertenties. Variety meldt dat de lancering van de nieuwe abonnementsvorm naar voren gehaald is, naar 1 november 2022.

Eerder werd gesteld dat het de bedoeling was om de nieuwe abonnementsvorm te lanceren ergens begin 2023, maar de streamingdienst heeft blijkbaar haast. Mocht het lukken, lanceert men deze variant een maand eerder dan Disney+ met iets soortgelijks komt in de Verenigde Staten.

Meteen breed beschikbaar
De variant van Netflix met advertenties is ook meteen breed beschikbaar. Het idee zou zijn om hem te lanceren in de Verenigde Staten, Canada, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland en meer landen.

Netflix wilde zelf niet reageren en liet enkel weten dat het nog in de begindagen van het beslissen hierover staat.

Zeker is wel dat het er komt. Analisten denken dat het veel zou kunnen opleveren voor Netflix en schatten op een additionele omzet van 1 miljard dollar per jaar.

Of dat ook echt klopt hangt af van het aanbod. We weten nog maar weinig daarover, dus voorlopig is het afwachten hoe het uitpakt.

NieuwsFilm

meest populair