Dit merk je waarschijnlijk van de advertenties op Netflix

Dit merk je waarschijnlijk van de advertenties op Netflix

Netflix komt met een nieuw abonnementsmodel.

Een nieuw artikel geeft details over de plannen van Netflix om het voor abonnees mogelijk te maken te kiezen voor een goedkoper abonnement, maar met advertenties.

Netflix lanceerde in 2007 zijn streamingdienst. Sindsdien zijn er heel wat bijgekomen, waaronder Disney+, Apple TV+, HBO Max en Prime Video. De streamingoorlogen escaleren langzaamaan en het lijkt erop dat Netflix niet zonder meer omzet kan.

Minder betalen
Begin 2022 had Netflix 221,84 miljoen abonnees, een gestoord hoog aantal waar geen enkele andere streamingdienst aan kan tippen op dit moment. In april bleek echter dat Netflix er 200.000 verloren had en dat men verwacht er meer te verliezen.

Dat leverde forse klappen op tegen de aandeelkoers van het bedrijf, dat zoekt naar manieren om meer mensen aan boord te krijgen.

Een van die manieren is het toevoegen van een goedkoper abonnement, dat ondersteund wordt met advertenties. Volgens WSJ moet Netflix met de grote studio's onderhandelen over advertenties.

Het blijkt dat Netflix 15 tot 30 procent extra moet betalen voor content als daar advertenties bij te zien zijn. Netflix werkt momenteel druk samen met Microsoft voor het uitontwikkelen van het advertentiemodel, en is volgens de WSJ nog in gesprek met contentmakers over de plek waar de advertenties te zien moeten zijn. Is dat bijvoorbeeld voor de video, of erna? Of misschien wel tijdens?

NieuwsFilm

meest populair