Disney+ krijgt dit aantal advertenties in het nieuwe abonnementsmodel

Disney+ krijgt dit aantal advertenties in het nieuwe abonnementsmodel

Dat wordt wat...

De streamingoorlog betreedt het nieuwe tijdperk. Grote aanbieders als Netflix, HBO Max en Disney+ geloven dat het aanbieden van een relatief goedkoop, met advertenties ondersteund, abonnement een slimme variant is om het aantal abonnees en de mogelijke omzet te laten groeien.

Disney bevestigde al dat het met advertenties zou komen en nu horen we wat details over wat je kan verwachten als je voor Disney+ met advertenties kiest.

Disney+ en advertenties
Disney's president of ad sales and partnerships Rita Ferro laat weten dat Disney+ begint met "vier minuten aan commercials per uur" voor gebruikers. Dat is tweemaal zoveel als Hulu met een soortgelijke variant.

Ook laat Ferro weten dat niet iedereen advertenties gaat zien. Materiaal dat specifiek gemaakt is voor kinderen van voor de basisschool krijgen helemaal geen advertenties te zien in hun variant. Dat komt vermoedelijk doordat de Amerikaanse marktwaakhond, de FTC, daar zeer strenge en specifieke regelgeving voor heeft.

Hoe duur de Disney+ versie met advertenties wordt is niet bekend. Voor Hulu geldt dat je voor 6,99 dollar per maand een versie met advertenties krijgt en voor 12,99 dollar per maand eentje zonder.

NieuwsFilm

meest populair