Variety meldt nu op basis van een interne memo die gelekt is, dat het bedrijf een nieuwe interne cultuur nastreeft. Opvallend genoeg wil Netflix expliciet dat medewerkers het geld van abonnees op een slimme en passende manier uitgeven.
Anders geld uitgeven
Waar Netflix lang altijd alles mogelijk leek te maken en niets te gek was of te ver ging, lijkt die tijd wel te veranderen. Netflix omschrijft de volgende kernpunten voor medewerkers en de manier waarop zij moeten werken.
Je maakt slimme keuzes, ondanks ambiguïteit.
Je gebruikt data om je intuïtie te helpen en beter keuzes te maken.
Je kijkt voorbij symptomen om systeemfouten te identificeren.
Je maakt keuzes op basis van hun lange termijn impact, dus niet de korte termijn.
Eerder dit jaar maakte Netflix bekend dat het verwacht 2,5 miljoen abonnees te verliezen doordat de streamingdienst in Rusland stopt wegens de oorlog in Oekraïne. De aandelenkoers daalde daarna enorm, van 348 dollar naar tussen de 160 en 180 dollar per aandeel op dit moment.
Netflix wordt nu zelfs aangeklaagd door investeerders die boos zijn dat de streamingdienst zo matig presteert en vinden dat ze bedrogen zijn.