Netflix zou dat in de laatste drie maanden van dit jaar al willen lanceren. Netflix verloor 200.000 abonnees door een reeks aan factoren. Daarom probeert het bedrijf dat te repareren door nieuwe abonnementsvormen aan te bieden. En dat zo snel mogelijk.
Netflix met advertenties
Uit interne communicatie binnen Netflix, die in handen kwam van The New York Times, blijkt ook dat Netflix eind dit jaar verwacht op te treden tegen mensen die een account delen door hun wachtwoord aan anderen te geven.
Dat leidt dus tot heel wat gedoe, want nu al is er kritiek op deze plannen van de streamingdienst. Netflix wilde jarenlang geen abonnementsvorm toevoegen met reclames. Maar door het verlies van 200.000 abonnees is het van mening veranderd. Netflix verwacht dit kwartaal nog eens twee miljoen abonnees te verliezen.
Overigens denkt Netflix een mogelijke markt van tientallen miljoenen abonnees verloren te hebben door delen van accounts.
De waarde van Netflix daalde met vijftig miljard dollar na de aankondigingen. Daarom hebben aandeelhouders het bedrijf aangeklaagd.