Netflix komt toch met goedkopere abonnementen en advertenties

Netflix komt toch met goedkopere abonnementen en advertenties

Streamingdienst Netflix gooit het over een andere boeg.

Netflix co-CEO Reed Hastings laat weten dat de streamingdienst ervoor open staat om een goedkoper abonnement toe te voegen aan de mogelijkheden. Die zou dan ondersteund moeten worden door advertenties.

Netflix heeft wereldwijd 221 miljoen abonnees en biedt drie mogelijke abonnementsvormen aan, die beginnen bij een tientje per maand en gaandeweg opklimmen tot twee tientjes. Maar na een eerste en groot succes, ziet Netflix de concurrentie groeien.

Goedkoper abonnement
De afgelopen jaren zijn Prime Video, Apple TV+, Disney+, Hulu, HBO Max en meer streamingdiensten ook gelanceerd om de concurrentie aan te gaan met Netflix. Daardoor ziet Netflix nu langzaamaan abonnees verdwijnen in bepaalde markten en afgelopen kwartaal noemde Netflix voor het eerst dat het abonnees verloren had.

The Wrap meldt nu dat Netflix kijkt naar de mogelijkheid om een soortgelijk businessmodel als Hulu te lanceren. Dat zou de komende anderhalf, twee jaar, geïmplementeerd kunnen worden.

"Iedereen die Netflix gevolgd heeft, weet dat ik tegen de complexiteit van adverteren ben en voor de eenvoud van een abonnement ben," begon Hastings.

"Maar hoewel ik daar fan van ben, ben ik een groter fan van keuze voor de consument. En consumenten toestaan een goedkopere keuze te kunnen maken, met advertenties, om te krijgen wat ze willen, dan klinkt dat logisch. Dat is iets waar we nu naar kijken en hopen de komende twee jaar uit te zoeken."

NieuwsFilm

meest populair