Netflix zegt niet direct 'nee' tegen toevoegen advertenties

Netflix zegt niet direct 'nee' tegen toevoegen advertenties

Maar voorlopig doet men dat niet.

Streamingdiensten hebben het entertainmentlandschap volledig veranderd. De manier waarop we gebruik maken van entertainment is immers behoorlijk veranderd. Aan de basis van die ontwikkeling ligt natuurlijk Netflix.

Dat bedrijf kwam inmiddels meer dan een decennium geleden met een heel nieuw model en bedacht het bingen en streamen. Door het succes neemt het aantal streamingdiensten in rap tempo toe en wordt de concurrentie groter. Dat drijft ook de prijzen op, want originele en nieuwe content zorgt voor abonnees.

Advertenties laten zien
Niet iedereen kan die stijgende kosten makkelijk betalen, vooral niet in deze tijden van inflatie en stijgende rekeningen. Wellicht daarom dat bedrijven langzaamaan ook nieuwe abonnementen aanbieden.

Disney+ maakte deze week bekend met een abonnement mét advertenties te komen. De kosten zijn dan lager, maar je ziet in ruil daarvoor advertenties. Netflix CFO Spencer Neumann vertelde tijdens een conferentie dat hij geen voorstander is van advertenties, maar dat hij de toevoeging daarvan niet wil uitsluiten.

"Ik zou graag willen zien wie allemaal het besluit van Disney kunnen waarderen. Maar ik denk niet dat ik het zal begrijpen. Het is niet alsof wij religieus tegen advertenties zijn, om dat even duidelijk te maken. Maar voor ons telt de consumentenervaring, consumentenkeuze en wat goed is voor onze makers, onze verhalenvertellers. Adverteren zit nu niet in onze plannen. Ons model werkt geweldig, wereldwijd."

Toch zegt hij "nooit nooit" tegen advertenties.

NieuwsFilm

meest populair