Volgens de berichten zouden de productie, marketing en distributie van No Time To Die uiteindelijk $900 miljoen hebben gekost en de opbrengst komt tot op heden niet verder dan $730 miljoen. Het lijkt allemaal een maf rekensommetje. Variety sprak erover met een woordvoerder van MGM.
MGM: gewoon winstgevend!
"Naamloze en niet-geïnformeerde bronnen suggereren dat de film geld verliest. Deze zijn ongegrond en eenvoudiger gezegd, niet waar," zei de woordvoerder van MGM.
"De film heeft onze verwachtingen voor de bioscooprun in dit tijdsbestek ver overtroffen. Het is de best scorende Hollywoodfilm op de internationale markt geworden en passeert 'F9' om de meest winstgevende Hollywoodfilm te worden sinds de pandemie."
"Nu de Premium Video on Demand-release van de film al flink wat thuiskijkers trekt, blijft de film ook in de bioscoop goed presteren. No Time To Die levert winst op voor MGM, zowel als een individuele filmtitel als als onderdeel van MGM's ongelooflijke bibliotheek," voegde de woordvoerder toe.
Dus zo blijkt... No Time to Die kostte een bak geld, maar er wordt ook een flinke bak geld opgehaald aan de bioscoopkassa's en via On Demand, en het lijkt erop dat de film dus geen financiele flop is.