Recent reageerde Scott al op het floppen van de film. Toen zei hij vooral dat het erg jammer is. Nu legt Scott het floppen van The Last Duel neer bij een specifieke demografie: millennials. Zij spelen volgens Scott liever met hun mobieltje, dan dat ze een film kijken.
The Last Duel-flop
Tijdens de podcast WTF vertelde Scott dat Disney - nu eigenaar van 20th Century Fox - als distributeur van The Last Duel goed werk verricht heeft met de promotie. Maar het publiek is de reden van het floppen denkt Scott.
"Disney heeft geweldig werk verricht met de promotie," begon Scott.
"De bazen hielden van de film, omdat ik mij zorgen maakte dat het niets voor hen zou zijn. Waar het denk ik op neerkomt, is dat we tegenwoordig een publiek hebben dat opgegroeid is met van die fucking mobieltjes. De millennial wil niets leren, tenzij het via een mobiele telefoon doorgegeven wordt. Dit is een beetje generaliserend, maar wel waar we volgens mij op dit moment mee te maken hebben wat Facebook betreft. Het is een misleiding geweest, die het verkeerde vertrouwen aan deze laatste generatie gegeven heeft denk ik."