Disney+ zou zomaar eens advertenties kunnen krijgen

Disney+ zou zomaar eens advertenties kunnen krijgen

Deze opmerkingen zorgen geheid voor verwarring.

Disney-baas Bob Chapek sluit niet uit dat er op een zeker moment in de toekomst advertenties op streamingdienst Disney+ komen te staan. Deze lanceerde in november 2019 en heeft net als concurrent Netflix 'gewoon' een abonnementsmodel.

Het aanbod van Disney is nog altijd niet enorm breed, maar de Original-series zijn wel succesvol genoeg om al meer dan 100 miljoen mensen aan de streamingdienst te binden. De komende tijd ligt de focus vooral op content rond Star Wars en Marvel Studios.

Advertenties toevoegen?
Bob Chapek ging tijdens een interview in op de vraag of ook advertenties toegevoegd kunnen worden. Wat hem betreft is het wel mogelijk.

"Veel kinderen kijken naar Disney+ en voor ons is het dan ook een heel andere overweging om daar te adverteren dan bijvoorbeeld op Hulu," begon hij.

Maar de vraag is vooral wat past bij het platform. "Hebben we die kans? En waar hebben we die niet? En hoe verhoudt zich dat naarmate de tijd vordert?" Alles is volgens hem uiteindelijk te vormen en kan veranderd worden. "We zijn heel tevreden met wat we zien van gerichte advertenties op Hulu."

Zo bezien klinkt het dus alsof het mogelijk is dat er op een zeker moment gerichte advertenties komen op Disney+. Welke vorm die dan aannemen is niet bekend. Zou het net als op Prime Video kunnen zijn, waar je advertenties krijgt voor nieuwe content?

NieuwsFilm

meest populair