De film Black Widow kwam op 9 juli uit in de bioscoop en op Disney+. De film was daar een succes, want met VIP-toegang verdiende men meer dan 60 miljoen dollar alleen al in de eerste releaseweek. Maar deze release was tegen het zere been van Johansson, die Disney aanklaagde.
PR-stunt
Johansson stelde dat Disney contractbreuk pleegde met de release op Disney+. Disney reageerde daar snel op en noemde het een bedroevende aanklacht. Ook trok men haar gevoel in deze tijden van pandemie behoorlijk in twijfel.
Velen kwamen op voor Johansson, maar Disney gaat gewoon door met aanvallen van de actrice.
Disney-advocaat Daniel Petrocelli claimt dat de aanklacht van Johansson niets meer is dan een zorgvuldig geplande PR-campagne. De aanklacht zou de grenzen van het contract ver overschrijden en niets meer dan een poging zijn om publieke druk op Disney te zetten:
"Het is duidelijk dat dit een zorgvuldig georchestreerde PR-campagne is, om een uitkomst te behalen die niet haalbaar is in de rechtszaak. Geen enkele hoeveelheid publieke druk kan expliciete contractuele verplichtingen veranderen of doen vergeten. Het geschreven contract is duidelijk als wat."